Senaste ändringarna - Sök:

Info

Material

För intresserade

Medverkande

För medlemmar

edit SideBar

NyModul

Tekniska instruktioner

  1. Fyll i namnet som du valt på din modul i boxen ovan. Det är bra om namnet indikerar modulens innehåll. Namnet skall skrivas ihop med en stor bokstav för varje nytt ord, typ YtterligareEnModul.
  2. Du hamnar nu i redigeringsläge för din uppgift. (Om namnet du valt på din modul redan är taget kommer du till redigeringsläge för den redan befintliga uppgiften. Backa i så fall och byt namn på din modul.) Du kan nu skriva in text och formler i din uppgift.
  3. Medan du lägger in moduler är det bra att förhandsgranska ibland genom att trycka på "Förhandsgranska".
  4. Tryck på "Spara" när du är klar. Din uppgift blir nu synlig.
  5. Tryck nu på "Handledning" nere till höger om uppgiften. Du hamnar nu i redigeringsläge för modulens handledning. Fyll i den på samma sätt som för modulens uppgift.

Du är klar.

Innehållsliga instruktioner

En modul i denna wiki består av en uppgift och en handledning.

  • Uppgiften skall vända sig till gymnasieelever och skall vara sådan att den stimulerar den som har god koll på den ordinarie kursen. Innehållet skall vara relaterat till gymnasiekursen och gynna eleven genom att den fördjupar något med relevans för det man studerar.
  • Handledningen vänder sig till läraren och skall innehålla information som gör det enkelt och attraktivt för läraren att använda modulen. Handledningen bör innehålla:
    1. Förkunskaper: dvs vilken kurs modul kursen är tänkt att användas, som t ex MaA, MaB , MaC, MaD eller MaE. Ange gärna flera alternativ. Ange dessutom gärna specifika begrepp eller satser som behövs för lösningen. Olika lösningsmetoder kan kräva olika förkunskaper, ange då detta.
    2. Syfte: Vad arbete med uppgiften skall leda fram till.
    3. Lösningsförslag inklusive tips till eleven. En tydlig lösning som inte kräver mycket tid för att tyda, didaktiska tips om hur man kan arbeta med uppgiften, tex vilka tips man kan ge eleven i olika stadier av lösningen.
    4. Nästa steg: Förslag på andra moduler att fortsätta med, webbsidor eller litteratur för elever som vill fortsätta i modulens riktning.
Redigera - Historik - Utskrift - Senaste ändringarna - Sök
Sidan senast ändrad 2008-10-28 19:12